V marci sa v Číne predalo tesne nad 1,6 milióna osobných áut. V porovnaní s marcom minulého roka to predstavuje nulový rast a lepší výsledok než za dva prvé mesiace, za ktoré predaj osobných áut v Číne klesol o pätinu.
K stabilizácii na trhu prispelo ďalšie zníženie cien zo strany automobiliek a dotácie regionálnych vlád na podporu predaja.
V marci sa na čínskom trhu predalo celkovo 1,61 milióna osobných áut, uviedla v pondelok CPCA. To je zhruba toľko ako pred rokom. Na porovnanie, za január a február klesol predaj medziročne približne o 20 percent, pod čo sa podpísal prepad predaja v januári. Vo februári síce objem predaja vzrástol o 10,4 percenta na 1,42 milióna áut, avšak februárový vývoj ovplyvnili oslavy lunárneho nového roka v Číne. Tie minulý rok pripadli na február, čo sa odrazilo na medziročnom vývoji v tomto roku.
Za tri mesiace tohto roka sa v Číne predalo 4,33 milióna osobných áut. Medziročne sa tak predaj znížil o 13,4 percenta.
V rámci jednotlivých segmentov sa v marci darilo najmä novým energetickým vozidlám (NEV), ktoré zahrnujú čisto elektrické autá aj plug-in hybridy. Ich predaj vzrástol o 21,9 % a na celkovom objeme predaja sa v marci podieľali 34 percenta.
Čo sa týka automobiliek, najviac týchto áut predala čínska spoločnosť BYD. Jej podiel na trhu dosiahol minulý mesiac 35,5 percenta. Podiel amerického výrobcu elektromobilov Tesla predstavoval 14 percenta.
CPCA očakáva, že apríl bude znamenať výrazné oživenie predaja osobných áut. Vychádza z pokračujúcej cenovej vojny medzi automobilkami, ktorú odštartovala Tesla na začiatku roka, dotácií lokálnych vlád, ako aj nízkej porovnávacej základne, keďže protipandemické opatrenia pred rokom obmedzovali v apríli 2022 výrobu a predaj vozidiel.