Nemecká spoločnosť Beiersdorf, ktorá je známa výrobou kozmetických produktov značky Nivea, oznámila za 1. kvartál predbežné výsledky tržieb, ktorými prekonala pôvodné očakávania. Tržby vzrástli o viac než 12 percent, k čomu prispela najmä divízia spotrebného tovaru. V reakcii na najnovšie kvartálne údaje firma zlepšila odhad vývoja tržieb v danej divízii za celý rok 2023.
Firma Beiersdorf uviedla, že tržby na organickej báze (bez vplyvu akvizícií a divestícií) vzrástli v 1. štvrťroku medziročne o 12,2 percenta na 2,48 miliardy eur. Výrazne ich podporila divízia spotrebného tovaru, ktorá zahrnuje kozmetiku Nivea, ako aj značky Eucerin a La Prairie. V tejto divízii sa tržby na organickej báze zvýšili o 14,8 percenta.
Rast organických tržieb zaznamenala aj divízia Tesa, vyrábajúca lepidlá a lepiace pásky pre domácnosti a firmy. Rast v tejto divízii bol však výrazne slabší v porovnaní s divíziou spotrebného tovaru a dosiahol 0,9 percenta.
Spoločnosť následne zlepšila vyhliadky celoročného vývoja organických tržieb v divízii spotrebného tovaru. Pôvode počítala, že tržby v divízii dosiahnu rast na strednej úrovni jednocifernej stupnice, teraz odhaduje, že to bude na strednej až hornej úrovni jednocifernej stupnice. Čo sa týka divízie Tesa, odhad ponechala nezmenený, čo znamená, že ďalej očakáva celoročný rast organických tržieb na strednej úrovni jednocifernej stupnice. Podrobné výsledky za 1. kvartál zverejní spoločnosť Beiersdorf 26. apríla.