StoryEditor

Prevádzkový zisk firmy H&M vzrástol o viac ako polovicu, podporila ho platforma s použitým oblečením

30.03.2023, 10:00
Autor:
ČTKČTK

Firma H&M uviedla, že konsolidácia zárobkov jej platformy s použitým oblečením Sellpy zvýšila zisk o zhruba jednu miliardu SEK, čo je približne 88,3 milióna eur.

Švédskemu predajcovi odevov H&M vzrástol v prvom fiškálnom štvrťroku tohto roka prevádzkový zisk na 725 miliónov švédskych korún (64 miliónov eur) z 458 miliónov SEK (40 miliónov eur) v rovnakom období vlaňajška. Uviedla to spoločnosť v dnešnom vyhlásení. Analytici pritom očakávali, že firma sa prepadne do straty, pretože spotrebitelia v súvislosti s infláciou obmedzili svoje výdavky.

Podľa prieskumu agentúry Refinitiv medzi analytikmi mala firma vykázať stratu 1,1 miliardy SEK. Už skôr firma informovala, že jej tržby sa za tri mesiace do konca februára zvýšili o 12 percent na 54,87 miliardy SEK. V miestnych menách tržby stúpli o tri percentá. Bez zahrnutia Ruska, Bieloruska a Ukrajiny boli tržby vyššie o 16 percent.

Firma uviedla, že konsolidácia zárobkov jej platformy s použitým oblečením Sellpy zvýšila zisk o zhruba jednu miliardu SEK, čo je približne 88,3 milióna eur. Varovala však, že celkové predaje H&M v jarnej sezóne v rade krajín zaostávajú kvôli chladnému počasiu.

Spoločnosť vykazuje známky toho, že sa jej darí dostať náklady pod kontrolu. Stále sa však potýkala s problémami v konkurencii s hlavným rivalom, španielskou firmou Inditex, vlastníkom reťazca Zara a ďalších značiek. Ohrozujú ju tiež expandujúci internetoví predajcovia takzvanej rýchlej módy, ako sú SHEIN a Tomu.

Spoločnosť H&M bola založená v roku 1947 a je druhým najväčším odevným reťazcom na svete. Okrem hlavnej značky H & M vlastnia aj značky COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H & M HOME, ARKET a Afound. Prevádzkuje 4664 obchodov v 77 krajinách, vrátane Česka.

menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
27. apríl 2024 01:09