StoryEditor

Nakupovanie kreditkou v e-shopoch stúpa, ľudia míňajú výrazne vyššie sumy ako v klasických prevádzkach

27.03.2023, 10:46
Autor:
TASRTASR

Kreditnou kartou podľa štatistík kupujú častejšie muži ako ženy. V prípade kamenných predajní vedú mierne, v pomere 51,5 percent k 48,5 percent.

Slováci v e-shopoch pomocou kreditnej karty nakupujú z roka na rok častejšie. Objem takto zrealizovaných obchodov vzrástol v uplynulých rokoch dvojnásobne, ukázali údaje spoločnosti Home Credit Slovakia.

Ešte v roku 2015 tvorilo online nakupovanie pomocou kreditnej karty 8,3 percenta z celkového objemu nákupov Slovákov. Postupne sa však tento podiel zvyšoval a v minulom roku už predstavoval 16,4 percenta.

"Z tovaru, ktorý najčastejšie nakupujú zákazníci na splátky, či už v e-shopoch alebo v klasických obchodoch, sú na prvom mieste jednoznačne mobilné telefóny. Potom sú to televízory, počítače, biela technika, čo sú najmä chladničky a práčky, a taktiež nábytok či zariadenie do domácností," priblížil obchodný riaditeľ Home Creditu Marek Tomčík.

V e-shopoch ľudia pri platbe kreditnou kartou míňajú v priemere výrazne vyššie sumy ako v klasických prevádzkach. "V prípade online nákupov registrujeme dvakrát vyšší priemerný nákup zaplatený kreditkou ako v kamenných obchodoch. Kým za priemerný nákup tovaru na internete ľudia utratia 46 eur, v kamennej predajni je to 23 eur," vyčíslil Tomčík. Ľudia tak podľa neho preferujú pri výbere drahšieho tovaru alebo služby internet, kde majú jednoduchšiu možnosť produkty porovnať a prečítať si odporúčania od iných zákazníkov.

Kreditnou kartou podľa štatistík kupujú častejšie muži ako ženy. V prípade kamenných predajní vedú mierne, v pomere 51,5 percent k 48,5 percent. Pri nakupovaní online je tento rozdiel výraznejší, a to 60,5 percent oproti 39,5 percent.

01 - Modified: 2023-03-30 13:30:00 - Feat.: 0 - Title: Chcete ukončiť svoje podnikanie? Môžete to spraviť hneď dvomi spôsobmi 02 - Modified: 2023-04-27 05:54:24 - Feat.: 1 - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: Ako zvyšovať konkurencieschopnosť voči zahraničným firmám? 03 - Modified: 2023-03-25 18:33:10 - Feat.: 1 - Title: Nechce sa vám doma variť? Priplatíte si. Donáška zažíva efekt snehovej gule 04 - Modified: 2023-03-29 19:33:36 - Feat.: 1 - Title: Ďalší Kaufland v Bratislave. Nemci plánujú novú prevádzku na najväčšom sídlisku, lokalita je atraktívna 05 - Modified: 2023-03-22 23:00:00 - Feat.: 0 - Title: Prvé špecializované stredisko e-športov v Trnave podporilo aj YENKEE
01 - Modified: 2024-08-11 10:40:45 - Feat.: - Title: Väčšina Slovákov dá pri online nakupovaní na recenzie, na rozhodnutie si nechajú čas 02 - Modified: 2024-08-08 11:31:06 - Feat.: - Title: Rébus spotreby Američanov 03 - Modified: 2024-07-04 07:30:18 - Feat.: - Title: Tržby v maloobchode medziročne narástli, medzimesačne však poklesli 04 - Modified: 2024-06-25 10:53:19 - Feat.: - Title: Revolúcia v e-commerce: ako online trhoviská menia pravidlá hry na Slovensku? 05 - Modified: 2024-05-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Influencerka Karolína Shawty: Ľudia o mne nevedia, že dokážem uloviť rybu či založiť oheň
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
12. september 2024 07:49