Rusko sa pri šírení prokremeľskej propagandy uchyľuje k taktike používanej spamermi, keďže jeho sofistikovanejšie metódy zlyhali. Vo štvrtok to uviedla spoločnosť Meta, ktorá vlastní sociálne siete Facebook a Instagram. TASR správu prevzala z agentúry AFP.
Súčasťou novej taktiky šírenia propagandy je aj vytvorenie tisícov falošných používateľských účtov, ktoré sa zapájajú do diskusií o vojne, či zakladanie falošných verzií spravodajských webstránok na podobných webových adresách, upozorňuje Meta.
"Táto činnosť sa viac ponáša na niečo z príručky spamerov, než na sofistikované tajné operácie, ktoré sa nám v minulosti podarilo zablokovať," uviedol Nathaniel Gleicher, šéf bezpečnostnej politiky spoločnosti Meta.
Po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu Meta podnikla kroky, ktorými zabránila ruským štátnym spravodajským kanálom šíriť na jej platformách dezinformácie alebo zarábať na falošných správach o vojne. Zatiaľ čo dezinformačná aktivita oficiálnych ruských mediálnych subjektov klesla, značne pribudlo pokusov o šírenie propagandy zo súkromných profilov, informovala Meta.
Vlani Meta zablokovala dve ruské dezinformačné kampane, v ktorých diskusie o vojne na Ukrajine doslova zaplavili príspevky s nepravdivými informáciami odoslané z množstva falošných účtov. Tieto kampane sa šírili na viacerých platformách, ako napríklad na Telegrame, TikToku, Twitteri, YouTube a LinkedIne.