StoryEditor

General Motors vlani na domácom trhu predbehol Toyotu a stal sa jednotkou

04.01.2023, 20:07
Autor:
TASRTASR

GM v roku 2021 prišiel o pozíciu lídra na americkom trhu, prvýkrát od roku 1931, keďže nedostatok polovodičov otriasol automobilovým priemyslom.

Americká automobilka General Motors v stredu oznámila, že v roku 2022 zaznamenala nárast predaja na domácom trhu o 2,5 percenta na 2 274 088 vozidiel. Vďaka silnému dopytu tak GM po ročnej pauze predbehol japonskú Toyotu a stal sa najväčším predajcom áut v USA. Informujeme o tom na základe správ AFP a Reuters.

Toyota, ktorá vlani zápasila s nedostatkom komponentov, predala na americkom trhu 2 108 458 áut.

GM v roku 2021 prišiel o pozíciu lídra na americkom trhu, prvýkrát od roku 1931, keďže nedostatok polovodičov otriasol automobilovým priemyslom.

Problémy s dodávkami polovodičov pokračovali aj v roku 2022 a pridal sa k nim ešte aj rast nákladov na materiál. To obmedzilo výrobu v mnohých automobilkách, najmä ázijských, a udržalo ceny osobných a nákladných áut vysoké.

Toyotu tieto problémy zasiahli zvlášť tvrdo a prinútili ju v novembri znížiť svoj celoročný cieľ výroby.

Takmer polovicu z odbytu GM v minulom roku tvorili pikapy a veľké SUV, keďže automobilka prešla na vozidlá s vyššou maržou. Vo 4. štvrťroku 2022 vzrástol predaj GM v USA o 41 percent a predaj značky Cadillac vyskočil o 75 percent, uviedla spoločnosť. Aj elektrické vozidlá Chevrolet Bolt a Bolt EUV dosiahli "najlepší predajný rok v histórii," uviedol GM a dodal, že tento rok vidí príležitosti na zvýšenie podielu na trhu s elektrickými vozidlami v USA.

Odbyt Toyoty v USA medzitým za celý rok 2022 klesol o 9,6 percenta, pričom predaj jej SUV sa znížil o 8,6 percenta.

Predaj Hyundai Motor v Amerike vlani klesol o dve percentá na 724 265 vozidiel.

Konzultačná spoločnosť Cox Automotive odhaduje, že v roku 2022 sa v USA predalo celkovo 13,9 milióna kusov vozidiel, čo predstavuje pokles o osem percent v porovnaní s rokom 2021 a o 20 percent v porovnaní s vrcholom v roku 2016.

Niektorí pozorovatelia sa obávajú toho, že zvyšovanie cien zo strany výrobcov automobilov na zmiernenie inflačných tlakov a rastúce úrokové sadzby si v tomto roku vyžiadajú daň na predaji nových vozidiel.

"Očakávame, že rok 2023 bude niesť vysokú mieru rizika a neistoty, keďže viaceré trhy môžu zápasiť s recesiou," povedal Jeff Schuster, šéf globálnych predpovedí v LMC Automotive.

Automobilky budú musieť začať so stimulmi pre kupujúcich, čo je trend, ktorý bol počas pandémie nakrátko pozastavený, keďže výrobcovia a predajcovia mali problémy s uspokojením dopytu, uviedol TrueCar.

01 - Modified: 2024-11-18 10:00:00 - Feat.: - Title: Ako je to s používaním auta počas pracovnej cesty? Menia sa tieto podmienky 02 - Modified: 2024-11-14 17:31:11 - Feat.: - Title: Stellantis nemá v úmysle zatvoriť svoje talianske závody, neplánuje ani hromadné prepúšťanie 03 - Modified: 2024-10-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Sú zraniteľnejšie než myslíte. Moderné autá bolo možné ukradnúť i ovládať do pol minúty 04 - Modified: 2024-10-10 17:36:50 - Feat.: - Title: Firmám BMW a Mercedes klesli predaje, a to najmä kvôli Číne 05 - Modified: 2024-10-09 11:49:21 - Feat.: - Title: Japonský výrobca automobilov robí v USA preventívne opatrenia
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
21. november 2024 21:56