Dramaticky rastúce ceny spôsobujú, že si ľudia v Nemecku uťahujú opasky a menia svoje spotrebiteľské návyky viacerými spôsobmi. Ukázali to výsledky prieskumu spoločnosti NielsenIQ.
Podľa ankety, na ktorej sa zúčastnilo vyše 10-tisíc ľudí, viac ako polovica opýtaných (52 percent) nakupuje iba produkty, ktoré skutočne potrebujú.
Približne 44 percent respondentov uviedlo, že už neutrácajú "za zábavu alebo luxusný tovar", 31 percent sa pokúša obmedziť návštevy reštaurácií a namiesto toho jedia doma a zhruba 30 percent opýtaných súhlasilo s výrokom "nakupujem menej".
"Ľudia využívajú aj mnoho iných stratégií šetrenia. Viac porovnávajú ceny, venujú väčšiu pozornosť špeciálnym ponukám, prechádzajú na lacnejšie produkty, ako sú vlastné značky reťazcov, alebo častejšie nakupujú v diskontoch," povedal odborník spoločnosti NielsenIQ Lothar Staiblin.
Mnohí spotrebitelia tiež menia svoje spotrebiteľské návyky, napríklad maslo nahrádzajú margarínom a minerálky vodou z vodovodu.
Podľa prieskumu sa inflácie vôbec neobáva len asi 10 % populácie. Ide najmä o ľudí s vysokými príjmami.