Aj tento školský rok sa prinesú opatrenia, ktoré sú ďalšími krokmi k modernejšiemu školstvu. V príhovore k začiatku školského roka 2022/2023 to v nedeľu večer v RTVS uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS) s tým, že zmeny tvoria učitelia a riaditelia, čiže ľudia, ktorí prišli na ministerstvo školstva spred katedry alebo z riaditeľskej kancelárie.
"Teší ma, že tento školský rok bude pokojnejší, bez väčších obmedzení, pretože na COVID-19 sa bude nahliadať ako na bežné ochorenie," povedal minister školstva. Poukázal na to, že na Slovensku začína pôsobiť 16 mentorských centier pre učiteľov, kde pracujú učitelia z praxe. "Spolu s vami sú títo ľudia kľúčom k reformám vo vzdelávaní. Ich úlohou je priniesť do vašej praxe nové podnety, nové prístupy a metódy vo vzdelávaní," adresoval šéf rezortu školstva učiteľom.
Poznamenal, že z plánu obnovy už finančne podporili doučovanie, letné školy, mentorské centrá, učebnice cudzieho jazyka pre každého žiaka v základných školách či personálne posily do škôl. "A to, čo sme ušetrili tu na ministerstve, sme opäť investovali do škôl. Išlo o vybavenie školských kuchýň pre kuchárky, nové knihy do školských knižníc, modernizáciu tried či vybavenie materských škôl," priblížil.
"Tento školský rok sme pripravili najväčšiu investíciu do školstva v sume 170 miliónov eur. Investujeme od materských škôl, cez základné školy až po stredné školy," povedal Gröhling. Vďaka týmto investíciám sa podľa jeho slov podarí vybudovať viac ako 12-tisíc miest pre deti v materských školách, pribudnú nové miesta v základných školách tam, kde chýbajú a odstráni sa dvojzmenná prevádzka. Poukázal aj na podporu všetkých detí, či už mimoriadne nadaných, ale aj tých so zdravotnými problémami.
Od marca na Slovensko prichádzali žiaci z Ukrajiny. "Ale na ich vzdelávanie neboli vyčlenené zdroje zo štátneho rozpočtu tak ako na slovenských žiakov. Preto ma teší, že môžem potvrdiť, že už v tieto dni dostanú školy z európskych zdrojov financie na žiakov z Ukrajiny," konkretizoval.
Vysoké školy sa vďaka reforme vysokého školstva podľa jeho slov viac otvoria vonkajšiemu prostrediu. Poukázal aj na to, že je nevyhnutné, aby učitelia a ľudia v školstve boli ohodnotení nielen slovne, ale hlavne finančne.