Nemecká železničná spoločnosť Deutsche Bahn v nedeľu tesne pred koncom platnosti populárnych deväťeurových mesačných lístkov na verejnú dopravu oznámila, že len prostredníctvom jej vlastných kanálov sa predalo okolo 26 miliónov týchto cestovných lístkov.
"Každý piaty používateľ deväťeurového lístka pre seba nanovo objavil verejné dopravné prostriedky," poznamenala nová šéfka spoločnosti DB Regio AG Evelyn Pallaová. Ako doplnila, vďaka uvedeným cestovným dokladom, ktoré nemecká vláda zaviedla na mesiace jún, júl a august, cestovalo regionálnou dopravou viac pasažierov než pred vypuknutím koronavírusovej pandémie.
Koľko lístkov sa presne predalo na celoštátnej úrovni, nebolo bezprostredne známe. Aktuálne čísla zverejní v pondelok združenie nemeckých dopravných spoločností VDV (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen).
To začiatkom augusta ohlásilo, že počas prvých dvoch mesiacov, keď boli tieto mesačníky v platnosti, sa ich predalo približne 38 miliónov. K tomu sa pripočítava ešte okolo desať miliónov predplatiteľov, ktorí si tento lístok kupovať nemuseli.