Tempo rozvoja cyklotrás zaostáva, chýbajú dáta, projekty a aj ľudia. Uviedla to Daniela Bolech Dobáková, hovorkyňa Najvyššieho kontrolného úradu, na základe zistení úradu v oblasti cyklodopravy.
Podiel cyklodopravy na celkovej preprave na Slovensku je podľa najvyššej kontrolnej autority takmer zanedbateľný, tvorí odhadom iba päť percent.
Napĺňať sa nedarí ani cyklostratégiu, keďže chýbajú dáta o mobilite a infraštruktúre, ktoré by pomohli pri monitorovaní, vyhodnocovaní a plánovaní nových cyklotrás.
Podľa NKÚ je riešením situácie trvanie na dôslednom plnení opatrení z cyklostratégie vrátane systematického zberu a vyhodnocovania dát o stave a rozvoji infraštruktúry. Nevyhnutné je tiež nastaviť realistické ciele a aktívne pôsobiť na ich dosahovanie.
"Kontrolné zistenia nám jednoznačne ukazujú, že deklarované ciele neplníme. Slovensko zaostáva v budovaní cyklotrás, ktorých význam a prínos rastie nielen vo vzťahu k rozvoju ekonomiky cez podporu turistického ruchu.
Osobitný rozmer nadobúda budovanie cyklotrás z pohľadu využitia cyklodopravy ako podporného faktora dopravnej mobility vo vzťahu k preprave za prácou osobitne z prímestských zón do priemyselných centier. Hraničná kapacita cestnej siete a ekonomické faktory zvyšujú potenciál využitia cyklodopravy," uviedol podpredseda NKÚ Jaroslav Ivančo.