Už v minulosti Kühne uviedol, že jeho cieľom je byť pre Lufthansu dlhodobým, stabilným a spoľahlivým partnerom. Kühne tak svojim podielom prekonal nemeckú vládu, ktorá teraz prostredníctvom Hospodárskeho stabilizačného fondu vlastní v aerolinkách 14-percentný podiel.
Podľa stredajšej záverečnej ceny akcií činí hodnota päťpercentného podielu zhruba 330 miliónov eur. Akcie aeroliniek na správu zareagovali rastom.
Zvýšenie podielu nie je prekvapením, pretože Lufthansa už v máji uviedla, že firma Kühne Aviation investíciou sleduje strategické ciele a v nasledujúcich 12 mesiacoch nevylučuje ďalšie akvizície.
Hlavný akcionár tiež získa miesto v dozornej rade. Kühne patrí medzi najbohatších ľudí v Nemecku. Vlastní tiež kontrolný podiel vo švajčiarskej ligistickej spoločnosti Kuehne + Nagel a 30-percentný podiel v spoločnosti Hapag-Lloyd, ktorá sa zaoberá kontajnerovou prepravou.
Podľa agentúry Bloomberg je hodnota jeho majetku 35,1 miliardy dolárov. Podiel štátu v aerolinkách by sa naopak mal znižovať.
Štát musí svoj podiel predať do októbra 2023, po splatení štátnej pomoci, ktorú aerolinky získali, aby prežili pandémiu choroby Covid-19.
Kühne sa nevyjadril k tomu, prečo podiel v Lufthanse zvyšuje. Niekoľko veľkých prepravných spoločností sa ale púšťa aj do komerčnej leteckej dopravy.
Logistickým spoločnostiam v poslednej dobe prudko rastú zisky vďaka dopytu po preprave nákladov. Niektoré z nich časť týchto ziskov investujú do leteckých spoločností. Lufthansa má významné aktivity v nákladnej doprave, prevádzkuje 12 veľkých nákladných lietadiel a využíva aj nákladný priestor v lietadlách na prepravu osôb.
Francúzsky logistický gigant CMA CGM sa v máji dohodol na prevzatí podielu v Air France-KLM. Kontajnerový gigant MSC Mediterranean Shipping Company dal spoločne s Lufthansou ponuku na prevzatie aeroliniek Italia Trasporto Aereo (ITA), ktoré sú nástupcom skrachovanej Alitalie.