Potrvá do piatka, v spolupráci so Slovenským Červeným krížom (SČK) sa koná po celom Slovensku. Informoval o tom riaditeľ odboru dopravnej polície Tomáš Vrábel.
"Účelom akcie je, aby sme preverili vedomosti týkajúce sa zásad poskytovania prvej pomoci u vodičov motorových vozidiel. Tí, ktorí ich neovládajú, budú môcť byť poučení, naši kolegovia im vysvetlia, akým spôsobom poskytnúť prvú pomoc do príchodu rýchlej zdravotnej služby," priblížil Vrábel.
Mnohých starších vodičov počas podobných akcií zvykne prekvapiť, že zásady prvej pomoci sa menia.
"Každému odporúčame nielen absolvovať základný výcvik v autoškole, ale po niekoľkých rokoch si aj obnoviť výcvik napríklad v akreditovaných kurzoch Červeného kríža, kde ideme v súlade s najnovšími poznatkami," radí riaditeľka SČK, územný spolok Bratislava-mesto Pavlína Ferenčič.
Ako však zdôraznila, najväčšou chybou, ktorú možno spraviť pri prvej pomoci, je neposkytnúť ju. "Každému odporúčame neváhať, nepozerať sa len, nestáť, ale pričiniť sa o to, aby tak, ako je v jeho silách a vedomostiach, či už pri dopravnej nehode alebo inej situácii, postihnutému pomohol," uviedla.
Dopravné nehody si môžu vyžadovať pomoc človeku v bezvedomí. Prvoradé je skontrolovať dýchanie. Pacientovi treba zakloniť hlavu, ucho priložiť k jeho nosu, aby poskytovateľ prvej pomoci cítil a počul prípadné dýchanie.
Pohľad je otočený na hrudník, sleduje sa, či sa dvíha hrudník. "Počúvame tak 15 až 20 sekúnd. Ak človek nedýcha, začneme resuscitáciu. Frekvencia je 30 ku dvom, čiže 30 stlačení, dva vdychy," vysvetlila dobrovoľníčka SČK Diana Melichárová.