V roku 2024 pribudlo v sieti ZSE Drive 192 nabíjacích bodov, čo je medziročný nárast siete o 45 percent. Vidíme teda, že miest, kde sa dá nabiť elektromobil, pribúda, ako je to však s autami? Vlani sa avizovalo spomalenie dopytu po vozidlách. Pocítili ste to?
Treba však dodať, že Slovensko rastie z veľmi malej bázy a z nej sa rastie relatívne ľahko. Tento rok očakávame podobný rast opäť na úrovni zhruba 50 percent, predaných by teda mohlo byť sedem- až osemtisíc áut. Dopyt bude rásť rýchlejšie, keď sa cena elektromobilov začne vyrovnávať cene áut so spaľovacím motorom, čo sa vlastne už aj deje.
Rast bude kontinuálny. Treba povedať, že rast na úrovni 50 percent ročne je extrémny. Napriek tomu očakávame, že takéto zvýšenie počtu registrovaných elektromobilov medzi 30 až 50 percentami bude každoročne odteraz najbližších niekoľko rokov.
Minulý rok ste otvorili svoje prvé nabíjacie stanice s výkonom 400 kilowattov. Aké sú na to ohlasy?
Ohlasy sú veľmi pozitívne, lebo na trhu sú už vozidlá, ktoré vedia využiť viac než 200 kilowattov výkonu, momentálne sa to blíži až k 300 kilowattom. Treba povedať, že aj 400-kilowattová nabíjačka má dva nabíjacie konektory. Ak sú tam dve autá, tak si výkon delia. 400 kilowattov je momentálne pre nás už štandard na tranzitných ťahoch. Na diaľničných odpočívadlách počítame takisto s takýmito nabíjačkami a vybavujeme nimi aj lokality, ktoré máme na partnerských lokalitách so spoločnosťou Slovnaft.
Čo to znamená pre majiteľov elektrických vozidiel? Za aký čas si tam dobijú svoje auto?
Závisí to predovšetkým od vozidla, lebo nie každé vie využiť takýto výkon naplno. K...
Zostáva vám 85% na dočítanie.