StoryEditor

Bude sa dať v Bratislave kde parkovať? Viceprimátorka mesta prezrádza, čo čaká šoférov

28.12.2021, 17:00
Samosprávam sa blíži koniec volebného obdobia. Naše hlavné mesto prešlo za posledné tri roky podstatnými zmenami.

Dopravu v centre mesta by aj vzhľadom na narastajúci počet áut mohla regulovať parkovacia politika. V akom stave je aktuálne tento projekt?
Máme aktualizovaný termín spustenia na 10. januára 2022. Vtedy sa otvoria tri zóny: Krasňany v Rači, Tehelné pole v Novom Meste a Dvory 4 v Petržalke. Zároveň už pripravujeme ďalšie. Konkrétne Nivy v Ružinove a zónu Hlavná stanica – Blumentál v Starom Meste. Projekt parkovacej politiky teda nepočíta s tým, že sa bude zavádzať v celom meste naraz. Všade sa bude realizovať po zónach a postupná príprava stále prebieha.

V súťaži na veľký parkovací systém sa vyskytli problémy. Nateraz sa vám preto podarilo len dočasné riešenie. Ako je na tom aktuálne táto súťaž?
Dočasný systém, ktorý máme teraz k dispozícii, nám stačí na prípravu zón a na postupnú realizáciu tak, ako to máme naplánované. Obstarávanie veľkého systému stále prebieha, ide o súťaž na poskytnutie služby software-as-a-service pre jadro parkovacieho systému na štyri roky s opciou na ďalšie štyri.

Kde to aktuálne viazne?
Aktuálne prebieha hodnotenie ponúk komisiou. Členmi komisie sú aj externí hodnotitelia – odborníci na IT či dopravu. Vyhodnocovanie ponúk trvá dlhšie, pretože sme si pri obstarávaní zvolili náročnejšiu cestu. Vyhodnocujeme ich aj prostredníctvom kvalitatívnych kritérií, čo je vo verejnej správe pri verejných obstarávaniach neobvyklé. Na dĺžku vyhodnocovania ponúk má vplyv aj ich vyšší počet (desať) a rozsah jednotlivých ponúk či paralelná implementácia dočasného preklenovacieho riešenia, ktorá vyžaduje odborné kapacity magistrátu. Výsledok vyhodnotenia ponúk očakávame v priebehu februára 2022.

Ak bude parkovacia politika spustená podľa plánu, máte už nejaké analýzy, koľko by v budúcom roku mohla mestu priniesť? Kedy by mohla byť spustená na celom území?

Príjmy z parkovacej politiky sú kalkulované aj v aktuálnom schválenom rozpočte hlavného mesta, a to na úrovni 3,17 milióna eur. Rozširovanie na ďalšie zóny v budúcich rokoch nie je čisto v rukách magistrátu. Dá sa realizovať len v súčinnosti s mestskými časťami. V priebehu nasledujúcich troch až štyroch rokov však máme plán implementovať tie navrhnuté zóny, ktoré sú už schválené vo všeobecnom záväznom nariadení. Ide o Karlovu Ves, podstatnú časť Ružinova, rozšírenie Nového Mesta, rozšírenie Petržalky, Vrakuňu, Dúbravku a Lamač. A to, čo sa zároveň vyberie na parkovaní, sa vráti späť do dopravných opatrení v konk...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-07 12:53:40 - Feat.: - Title: Zlozvyk, ktorý nevedome robia mnohí vodiči. Netušia, čo všetko však môže spôsobovať 02 - Modified: 2024-05-06 09:02:29 - Feat.: - Title: Realitný boom v Bratislave: Dopyt po novostavbách v hlavnom meste výrazne vzrástol 03 - Modified: 2024-05-06 08:29:55 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy je prejazdný len jeden pruh 04 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 05 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
07. máj 2024 21:41