StoryEditor

Trendom v logistike je zabezpečiť všetko pod jednou strechou

22.11.2022, 00:00

Spoločnosť FM Logistic poskytuje komplexné logistické služby na Slovensku od roku 1999. Jej platforma v Seredi sa za ten čas vypracovala na jedno z najväčších co-packingových centier v Európe. Vďaka dokonalému konštrukčnému riešeniu svojho skladu spoločnosť využíva viac ako 88 000 paletových pozícií maximálne efektívne. Co-packingové a co-manufacturingové služby tu tvoria až 65 % jej biznisu.

Rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe ovplyvňuje široká škála faktorov. V prostredí intenzívnej konkurencie medzi výrobnými spoločnosťami sa značky čoraz viac predbiehajú v netradičných ponukách a spôsoboch prezentácie výrobkov na mieste predaja. Balenie výrobkov je neoddeliteľnou súčasťou dodávateľského reťazca a zverenie tejto úlohy do rúk profesionála môže rozhodnúť o úspechu. Zároveň ide o pomerne náročnú činnosť, ktorú iba málokedy vykonáva priamo výrobca. Pre zákazníkov, ktorí predávajú veľký počet rôznorodých výrobkov, obchodujú s väčšími objemami a tovar rýchlo rotujú v závislosti od ich sezónnej stratégie, je preto ideálnym riešením práve outsourcing služby co-packing. Je to mimoriadne komplexná aktivita, od dizajnu obalov, cez obstarávanie, riadenie dodávateľského reťazca, colné odbavenie až po priamu distribúciu. Úplná koordinácia všetkých operácií umožňuje vytvárať obaly na mieru a tie potom priamo ovplyvňujú vzťah značky so spotrebiteľmi.

image

FM Logistic, sklad v Seredi

FM Logistic

Široká škála baliacich služieb

Jednoducho povedané, co-packing je jedným z posledných krokov tesne pred finálnym odovzdaním tovaru zákazníkovi, no zároveň je to jedna z najdôležitejších doplnkových služieb k základným logistickým službám.  Anton Jasenovec, Senior Business Development Manager FM Logistic vysvetľuje: „Výrobky prijímame priamo zo závodov, v celku a na základe požiadaviek zákazníkov a marketingu im dávame finálnu podobu. Pridávame správne popisné nálepky na výrobky v súlade s požiadavkami cieľových krajín, vytvárame balíky alebo rôzne výrobky, pripravujeme stojanové expozície alebo v niektorých prípadoch aj tvoríme samotný finálny výrobok z voľného tovaru.“ V rámci seredskej platformy spoločnosť dokáže zrealizovať aktivity od štítkovania produktov, cez blistrovanie, prípravu gift-packov na propagáciu výrobkov, až po tzv. shrinkovanie, teda spájanie viacerých druhov tovaru zmršťovacou fóliou. Taktiež sa dajú spracovať tzv. displeje, ktoré sa priamo umiestňujú na predajné miesta a obsahujú samotné produkty určené na predaj. 

image

Anton Jasenovec, FM Logistic

FM Logistic

Komplexná podpora v každej fáze projektu

Súčasťou co-packingu je aj co-manufacturing, ktorý spočíva v priamom zásahu do samotného produktu, pričom sa často menia jeho funkčné a fyzikálne vlastnosti. Je to viac priemyselný, skoro až výrobný krok. Realizácia operácií, akými sú primárne balenie, programovanie alebo plnenie do fliaš, si vyžaduje enormné investičné výdavky, využitie najnovších technológií a odborných znalostí. Väčšina aktivít v FM Logistic je automatizovaná, používajú sa univerzálne roboty bezpečne spolupracujúce s ľuďmi, ale aj plne automatizované stroje, ktoré napríklad triedia produkty a balia ich do blistrov alebo tašiek. „Naše projekty v oblasti co-manufacturingu sú zvyčajne založené na dlhodobých kontraktoch, na rozdiel od baliacej služby, ktorá pozostáva z mnohých individuálnych zákaziek. V FM Logistic ponúkame už od začiatku nášho pôsobenia v regióne zákazníkom komplexnú podporu v každej fáze projektu, hlavne investovaním do nových technológií a budovaním know-how našich zamestnancov,“ dopĺňa A. Jasenovec.

image

FM Logistic, sklad v Seredi

FM Logistic

Udržateľnosť aj efektivita

Dnešný predajný trh je formovaný rôznymi spotrebiteľskými trendmi, ale i nárokmi obchodných reťazcov a zákazníkov na čo najväčšiu udržateľnosť.  Čoraz väčší dôraz sa kladie na otázky životného prostredia, udržateľný trh, ekologické obaly, či zníženie spotreby prispôsobením objemu výrobku na optimálnu úroveň. Ďalším trendom sú obaly, ktoré ponúkajú širšiu komunikáciu: vzdelávací a funkčný obsah, zvyšovanie povedomia o výrobku napríklad na 3D etiketách alebo ich prepojenie s aplikáciou. Konkurencia sa zintenzívňuje najmä v odvetviach ako FMCG alebo Health Care & Beauty. „Práve v týchto oblastiach by výrobcovia museli často upravovať svoje vlastné výrobné linky, zamestnávať ďalších pracovníkov, vzdelávať zamestnancov, hľadať ďalšie priestory a investovať do správnej technológie a strojov na zefektívnenie týchto činností. Zverenie takýchto činností externej spoločnosti, akou je aj FM Logistic, ponúka výrobcom možnosť výrazne znížiť náklady a optimalizovať prevádzku vykonávaním čo najväčšieho počtu činností  tzv. pod jednou strechou,“ vysvetľuje A. Jasenovec.

Spoločnosť FM Logistic v súčasnosti realizuje v regióne strednej Európy co-packingové a co-manufacturingové aktivity v 7 prevádzkach v Poľsku, Českej republike a na Slovensku, plánuje ich rozšíriť o ďalšie dve lokality. Najdôležitejšími konkurenčnými výhodami spoločnosti sú roky skúseností, tím špičkových odborníkov, ako aj dostatok priestoru a zdrojov, ktoré jej umožňujú rýchlo a efektívne realizovať aj tie najneobvyklejšie objednávky v extrémne krátkom čase, čo je pre túto službu kľúčové. Predstaviteľov spoločnosti môžu profesionáli z oblasti logistiky i potenciálni klienti stretnúť osobne 24. novembra na najväčšom logistickom kongrese na Slovensku, SLOVLOG 2022, v rámci ktorého sa uskutoční aj prehliadka spomínaného skladu v Seredi.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 12:04