StoryEditor

Website Story – online konferencia, ktorá reflektuje aktuálne trendy v e-commerce

06.06.2022, 14:40
Autor:
redred

Website Story, v poradí už tretie vydanie úspešného online eventu o e-commerce, ponúklo opäť raz pohľad do sveta e-shopov, ktorý rozhodne stojí za to.

One-stop shop agentúra ui42 a Slovenská sporiteľna sa podpísali pod zaujímavý počin. Online podujatie Website Story, ktoré je voľným pokračovaním obľúbeného e-shop akcelerátora MastersGate, prináša vždy čerstvé informácie o trendoch, ktoré hýbu e-commerce a taktiež tipy a rady od zaujímavých spíkrov. Ak ste sa ocitli so svojím biznisom na mŕtvom bode alebo hľadáte inšpiráciu, ako ho odštartovať či expandovať do zahraničia, vo Website Story zaručene nájdete inšpiráciu, ako na to.

 

Vždy aktuálny pohľad cez dáta a analýzy v online 

Súčasťou každého vydania Website Story je prehľad momentálnych ekonomických kriviek, ktoré by každý majiteľ e-shopu alebo marketér mal pri svojich rozhodnutiach zohľadniť. Vďaka analytikom zo Slovenskej sporiteľne počas podujatia vždy zaznejú odporúčania, aké oblasti sledovať a taktiež predikcie, ako sa bude vyvíjať situácia v najbližšom období. Inak tomu nebolo ani po prvých pandemických vlnách alebo v aktuálnej neistej dobe, kedy prevzala žezlo inflácia, požiadavky zamestnancov na zvyšovanie miezd a problémy s nedostatkom tovarov a komponentov. Zaujímavé insighty o nákupnom správaní, ktoré rozhodne netreba podceňovať, priniesol aj strategický plánovač Marián Timoracký z Mark BBDO.

 

Príbehy e-shopov, ktoré sa nebáli ísť s kožou na trh a pretrvali aj ťažké časy

Ak ste Website Story sledovali naživo alebo zo záznamu, tak vám určite neušli inšpiratívne príbehy slovenských e-shopov. Tie majú rozhodne čo povedať nielen vďaka svojim unikátnym produktom alebo službám, ale i príbehom. Takmer do jedného vám potvrdia, že to, kde sú teraz, je výsledkom kľukatej cesty. Popretkávanej náhodnými úspechmi, tvrdou drinou, ale i dobrými a zlými rozhodnutiami. Tí, ktorí ich ustáli a poučili sa z nich, majú našliapnuté stať sa etablovanými značkami na e-commerce trhu. Odvážne dámy, ktoré stoja na pozadí projektov Holokolo.sk, Kompava.sk, Oblecsadoroboty.sk alebo Benedictus.sk, rozhodne dokázali, že aj ženy majú v online biznise a marketingu rovnakú šancu presadiť sa. Svojím príbehom upútali bratia z Ahooy a unikátny e-shop s látkami od výmyslu sveta Bubulákovo. Cenné rady z pozadia lovebrandov priniesol Michal Meško z Martinusu, v ktorom ako jedni z mála nepodľahli Black Friday ošiaľu.

 

image

ui42, Website Story

 

Ako na účinný marketing či expanziu do zahraničia?

Otázka, ktorú si kladie nejeden e-shop. A niekoľko cenných tipov nájdete celkom určite aj v každej Website Story. Jedným z príkladov je pohľad na zahraničnú expanziucez marketplace. O tom, ako na to, sa v nedávnej, tretej časti podelil so sledujúcimi Martin Pecko, zakladateľ NEBBIA. Aj značka, ktorá je na trhu už 25 rokov, totiž dokáže urobiť prešľap. Ak sa z neho však poučí a dokáže nabrať druhý dych, je aj predaj cez ZALANDO dosiahnuteľným cieľom pre slovenský online biznis. To všetko za predpokladu, ak dokáže počúvať trh a reagovať na spätnú väzbu koncového zákazníka. Výživné rady, ako na brandovú kampaň, poskytol z pozadia značky Isadore aj marketér Juraj Pobjecký. Do vyváženého marketingového mixu patria aj sociálne siete a influenceri. Kým sa fashion fitness brand ako NEBBIA na tomto spôsobe propagácie popálil, projekt FutbalTour si spoluprácu so známym komentátorom a influencerom Števom Eiselem pochvaľuje. Vo Website Story III. sa podelili o tipy, ako na fungujúci influencer marketing.

image

ui42, Website Story

 

Website Story nie je len o e-shopoch

Okrem klasických produktových značiek alebo e-shopov sa v troch vydaniach e-commerce eventov objavili aj zaujímavé projekty, ktoré v online pôsobia. Matej Očenáš z FutbalTour zdieľal tipy, ako využiť neúrodné obdobie v prospech reštartu projektu. Ako cestovná kancelária, zameraná na športové podujatia, o tom predsa len čo-to po pandémii vedia. Zaujímavé informácie o hľadaní svojej vlastnej cesty, mimo tradičné spôsoby rezervácii cez ubytovacie portály, rozpovedal Jozef Droppa v druhej Website Story. Či sa z nich inšpirovať a vsadiť na spojenie služby a zážitku, posúďte sami. Napokon, dnes patrí Demänová rezort k najvyhľadávanejším ubytovacím zariadeniam na Slovensku. Mimochodom, vedeli ste, že na Slovensku vznikol prvý projekt duálneho vzdelávania pre stredné odborné školy v e-commerce? Slavomír Terezka v Modelsnavigator.com zhrnul, ako úspešne začleňuje študentov do fungovania svojho e-shopu ako mentor tohto projektu.

 

Dôležitosť SEO, UX, kvalitného CMS či ERP a AI

Príliš veľa skratiek naraz? Ak chcete v e-commerce napredovať, tieto by ste mali ovládať. Práve optimalizácia pre vyhľadávače (SEO), používateľská (UX) či zákaznícka skúsenosť (CX), kvalitný background v podobe flexibilného redakčného systému (CMS) a v niektorých prípadoch aj prepojenie na šikovný informačný systém (ERP) je základ, ako v súčasnosti uspieť v konkurenčnom boji. Vo Website Story o ich dôležitosti a implementácii hovorili napríklad Radoslav Bujna z Generali, Slavomíra Víghová zo Solitea spolu s Mariánom Némethom z Pískacie.sk a dokonca i zahraničný hosť. Skúsenosti so SEO pri migrácii webu zhrnula v tretej časti aj Susie Benson, Senior eCommerce Manager EMEA pre Fitbit @ Google.

 

Website Story je jednoducho online konferencia, ktorá je nabitá informáciami z každej oblasti e-commerce. Ak z nich chcete načerpať maximum, záznamy z uplynulých častí si môžete pozrieť aj spätne.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 23:14