StoryEditor

Politické debaty a predvolebné diskusie sa stali víkendovými ťahúňmi sledovanosti

25.09.2023, 16:50
Autor:
redred

Ak toľko voličov prilákajú voľby ku volebným urnám, ako lákajú politické diskusie ku televíznym obrazovkám, tak Slovensko zažije túto sobotu rekordnú volebnú účasť.

Posledný víkend pred voľbami naberajú na sile politické diskusie aj špeciálne predvolebné debaty. Slovenské televízie si to potvrdili aj tento víkend, keď ich do vysielania zaradili v hojnom počte. Mnohé z nich trhali rekordy sledovanosti a počet divákov pri obrazovkám im môžu závidiť aj mnohé programy z prime timeu.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine medzi 12 až 54 ročnými divákmi najviac zabodovala v nedeľu na obrazovkách TV Markíza, v čase vysielania tradičnej politickej relácie Na telo, predposledná tretia debata s názvom Voľby 2023.

image

Predvolebná debata Voľby 2023.

Relácia, v ktorej hosťami moderátora Michala Kovačiča boli volební lídri Andrea Letanovská za Demokratov, Krisztián Forró z Aliancie, Mikuláš Dzurinda za Modrí, Most-Híd), Marek Kotleba zo strany Kotlebovci-ĽSNS a Zsolt Simon za Maďarské fórum, zvíťazila s ratingom 6,3 percenta a nadpriemerným trhovým podielom 27,3 percenta.

V univerzálnej cieľovke si dynamickú debatu na Markíze po 13:00 hodine pozrelo 380-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V tejto cieľovke ju dokázala preskočiť RTVS: Tá prilákala k televíznym obrazovkám v nedeľu najviac divákov svojou tradičnou diskusnou reláciou O 5 minút 12.

image

O 5 minút 12 sledovalo najviac divákov.

Na Jednotke a spravodajskej:24 ju sledovalo celkovo až 526 tisíc divákov. Z toho len na Jednotke si pozrelo politický duel Petra Pellegriniho a Michala Šimečku 430 tisíc divákov, čím si O 5 minút 12 uchmatla titul najsledovanejšej politickej relácie celého dňa.

V komerčnej cieľovke divákov medzi 12 až 54 rokov dosiahla relácia rating 5,9 percenta a trhový podiel 25,3 percenta.

Do extrémneho nadvýkonu sa dostala aj prvá nedeľná diskusia na ta3. Politická diskusia sa dokáže bežne hýbať v komerčnej cieľovej skupine 12-54 v okolí dvoch ratingov, túto nedeľu s netradičným moderátorom Braňom Kráľom a diskutujúcimi hosťami Robertom Ficom a Borisom Kollárom dokázala spravodajskej stanici vygenerovať 3,3 percentný rating a podiel na trhu 15,3 percenta.

image

V politike.

Zaujímavé čísla jej vygenerovala aj univerzálna cieľové skupina všetkých divákov nad 12 rokov, keď reláciu o 11:00 hodine sledovalo 269 tisíc divákov.   

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. máj 2024 03:54