Coca-Cola opäť spúšťa legendárnu kampaň „Share a Coca-Cola“, osloviť chce najmä Generáciu Z.Coca-Cola
StoryEditor

Coca-Cola opäť spúšťa legendárnu kampaň „Share a Coca-Cola“, cieli ňou najmä na Gen Z

04.04.2025, 10:33
Autor:
michmich

Návrat úspešnej kampane z roku 2011 v modernejšej podobe umožní ľuďom zdieľať personalizované fľaše a plechovky Coca-Cola a oceniť tak vzťahy, ktoré majú so svojimi blízkymi. 

Cola už s podobnou kampaňou zaznamenala úspech pred 14 rokmi. Vtedy na svojich fľašiach a plechovkách nahradila logo menami a prezývkami, čím umožnila spotrebiteľom personalizovať si svoj osviežujúci nápoj nezameniteľnej chuti. Teraz sa kampaň, ktorá sa v roku 2011 stala legendárnou, vracia,aby oslávila priateľstvá a zdieľanie nezabudnuteľných okamihov. Odráža tak túžbu Generácie Z po autentických zážitkoch a vzťahoch.

V súčasnom svete, v ktorom sa veľa vecí odohráva online, ponúka kampaň „Share a Coca-Cola“ nové možnosti, ako posilniť priateľstvá spoločne strávenými chvíľami. Myšlienka kampane ide ruka v ruke s túžbou mladých ľudí nájsť rovnováhu medzi digitálnym a osobným kontaktom. Podľa reprezentatívneho prieskumu značky Coca-Cola, ktorý vo februári realizovala prieskumná agentúra Ipsos, by sa takmer polovica opýtaných chcela so svojimi blízkymi priateľmi stretávať častejšie. V intenzívnejšom kontakte im bráni najmä nedostatok voľného času kvôli škole či práci.

image

Návrat úspešnej kampane v modernejšej podobe umožní ľuďom zdieľať personalizované fľaše a plechovky Coca-Cola a oceniť tak vzťahy, ktoré majú so svojimi blízkymi.

Coca-Cola
„Mladí ľudia sú so svojimi priateľmi v kontakte takmer každý deň, no osobne sa stretávajú oveľa menej. Cieľom našej kampane je pripomenúť, že tie najcennejšie spomienky vznikajú vo chvíľach, keď s priateľmi trávime čas, zdieľame svoje radosti aj starosti a zažívame tak skutočné okamihy priateľstva,“ hovorí Mária Drotárová, Senior Brand Manager Coca-Cola ČR a SR, a dodáva: „Keď niekomu darujete personalizovanú plechovku či fľašku Coca-Cola, potešíte ho a ukážete mu, že na neho myslíte. Na výber bude viac ako 140 rôznych mien a prezývok, takže veríme, že si každý nájde tú svoju.“

Z prieskumu ďalej vyplýva, že väčšina ľudí má dvoch až troch blízkych priateľov. Iba minimum respondentov uviedlo, že ich má v súčasnosti viac ako päť.

Návrat úspešnej kampane v modernejšej podobe umožní ľuďom zdieľať personalizované fľaše a plechovky Coca-Cola a oceniť tak vzťahy, ktoré majú so svojimi blízkymi. Tento prístup nastavuje nový štandard pre to, ako môžu spoločnosti nadviazať zmysluplný vzťah so svojím publikom a budovať trvalú lojalitu k značke.

Kampaň „Share a Coca-Cola“ stelesňuje globálnu filozofiu značky Coca-Cola „Real Magic“, ktorá vychádza z presvedčenia, že kúzlo sa skrýva v okamihoch spojenia, ktoré povyšujú každodennosť na výnimočnosť. Zdôrazňuje radosť z osobných stretnutí a zároveň vyzýva na prekračovanie hraníc digitálneho sveta a budovanie trvalých vzťahov s tými, na ktorých nám najviac záleží, a to nielen online, ale aj v skutočnom živote.

image

Prieskum o priateľstve.

Coca-Cola
Do kampane sa môže zapojiť každý. Stačí v obchode nájsť fľašu alebo plechovku s menom či prezývkou svojho blízkeho a darovať mu ju. Okrem toho je možné vytvoriť si vlastnú personalizovanú plechovku Coca-Coly prostredníctvom e-shopu coca-cola.sk. Či už na nej bude konkrétne meno alebo slovo, ktoré vystihuje váš vzťah, týmto gestom môžete ukázať, ako veľmi vám na ňom záleží.

Coca-Cola vytvorila špeciálne k tejto kampani aj The Memory Maker. Nájdete ho na webových stránkach alebo v aplikácii Coca-Cola, do ktorej nahráte svoje fotografie s priateľmi a vytvoríte si vlastné video meme. To potom môžete zdieľať na sociálnych sieťach. „Chceme ľuďom pripomenúť silu každodenných okamihov, ktoré sú kľúčové pri budovaní silných priateľstiev. Ikonická kampaň „Share a Coca-Cola“ oslavuje čisté kúzlo skutočného priateľstva. Nejde len o zdieľanie príspevkov na sociálnych sieťach, ale o reálne chvíle, ktoré blízki ľudia spoločne prežívajú a The Memory Maker im ich pomôže krásne zvečniť,“ dopĺňa Mária Drotárová.

Coca-Cola uvedie na slovenský trh v rámci kampane 100 miliónov produktov. Personalizované fľaše a plechovky s viac ako 140 vlastnými menami a prezývkami budú dostupné v obchodoch postupne od apríla. V aplikácii čakajú fanúšikov od apríla až do konca augusta súťaže, v ktorých môžu vyhrať niektorú z viac ako 4-tisíc hodnotných cien spojených s hudbou a letom. Výhercovia sa, okrem iného, môžu tešiť na štyri exkluzívne VIP balíčky, ktoré zahŕňajú zájazd pre dvoch na populárny festival Tomorrowland.

Kampaň „Share a Coca-Cola“ na Slovensku podporí aj televízna reklama, outdoorová kampaň, sprievodné podujatia a rôzne online aktivity.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. apríl 2025 10:33