StoryEditor

Radovan Pokojný: Nový sociálny status

08.04.2024, 09:43
Autor:
redred

Istropolitana Ogilvy spolu s mesačníkom Stratégie hľadajú odpoveď na otázku, ako súčasná turbulentná doba mení biznis, úlohu marketéra a smerovanie komunikácie.

Postupne budeme prinášať insighty top lídrov a marketérov slovenských firiem na túto tému. Ako sa k tejto téme vyjadril Radovan Pokojný, Marketing General Manager, Kia Sales Slovakia?

Marketéri by mali vnímať zmenu motivácií mladých ku kúpe statusových produktov. Od značkovej módy, ktorú vymenili za kvalitný second hand tovar až po vlastníctvo auta, ktoré nepovažujú za svoju prvú voľbu. Budúcnosť vidia v car sharingu.

image

Mobilita bude ulita

 

 

 

 

Marketéri v automotive segmente museli v posledných troch rokoch zmeniť pohľad na produkt a motiváciu spotrebiteľa. Auto sa postupne zo statusového produktu stáva komoditou. Emóciu vytláča spoľahlivosť a ekologickosť. Relatívne vysoké náklady na vlastné vozidlo v kombinácii s dostupnosťou hromadnej dopravy a novým pohľadom na klimatickú zmenu, menia vnímanie mladých ľudí. „Dnes zažívame výraznú zmenu odvetvia - prechádzame od spaľovacích motorov k elektromobilite a marketéri musia tiež pracovať s faktom, že pre mladú generáciu už vozidlo nepredstavuje vyjadrenie slobody pohybu a status. Je pre nich len prostriedkom na cestovanie. A v prípade veľkých miest je to ešte radikálnejšie - preferenciou je hromadná alebo zdieľaná doprava,“ hovorí Radovan a dodáva, že trend v mobilite odráža zmenu lifestylu mladých ľudí, ktorý ovplyvní aj ďalšie segmenty. A na to sa treba pripraviť.

image

Povrchnosť je nový normál

 

 

 

 

So skratkovitosťou formátov sa stráca pôvodný charakter reklamy a marketingu – príbehovosť. „Storytelling dáva komunikácii význam, plnosť a zaručuje výrazne vyššiu mieru odčítania posolstva. Dnes je značka spokojná s tým, keď sa známa osobnosť odfotí s jej produktom. Čo si spotrebiteľ z takejto komunikácie odnesie?“ pýta sa Radovan a hovorí, že tento trend úzko súvisí aj s vývojom spoločnosti, kde sa povrchnosť začala prejavovať po kríze, keď sa ľudia prestali osobne stretávať, a tento zvyk im ostal dodnes. Stačí im online call a chat v Teamsoch. Marketéri by sa mali v budúcnosti vrátiť k hlbšej, hodnotovejšej komunikácii, aby sa tá, ktorá dnes vládne sociálnym médiám, nestala hlavným prúdom.

image

Značka ako garant pravdy

 

 

 

 

Umelá inteligencia vytvára generovanú „pravdu“, ktorá sa len veľmi ťažko dá odlíšiť od skutočnej pravdy. Európska únia už pracuje na reguláciách, ktoré by takémuto rozlíšeniu mohli pomôcť. No sú to práve značky, ktoré by tu mali zohrať zásadnú úlohu. „Ak sa niečo objaví pod menom známeho, kredibilného brandu, malo by to byť zárukou pravdivosti danej informácie. Možno hovoríme o prijatí nejakého etického kódexu, ktorý by bol garanciou toho, že jeho signatári budú publikovať len overené, pravdivé informácie a budú jasne rozlišovať medzi generovanou a negenerovanou pravdou,“ myslí si Radovan.

image

AI: akcelerátor

 

 

 

 

Identifikácia najefektívnejších reklamných platforiem, maximalizovanie konverzií či zvýšenie rýchlosti pri analýze dát. Aj to už dnes robí AI v marketingu. Ale čo sa stane, ak AI dosiahne výkonnosť ľudského mozgu? „Futurológovia hovoria, že v takom prípade si budeme dokupovať mozgovú kapacitu na cloude a nie každý si to bude môcť dovoliť. To by mohla byť živná pôda pre nepokoje, krízy či dokonca vojny. No podľa iných vedcov nás môže práve AI pred krízami zachrániť, vzhľadom na budúce, vysoko presné prediktívne modely,“ hovorí Radovan a dodáva, že to, ako AI ovplyvní spoločnosť, sa priamoúmerne odrazí aj v jej využití v marketingu. Ten by mal využiť jej potenciál, ale nezabúdať pritom na jej dosah na človeka.

image

Odkaz

 

 

 

 

 

 

 

 

image

QR dotazník New Age marketer

Aby sme boli schopní objektívne povedať, ako slovenskí marketéri vidia budúcnosť svojej práce a marketingu ako takého, vytvorili sme jednoduchý formulár. Budeme radi, ak sa doň zapojíte a pomôžete nám nájsť presnejšie odpovede na naše otázky. Zaberie vám to maximálne 10 minút.

 

 

01 - Modified: 2024-04-10 13:55:06 - Feat.: 0 - Title: Petra Novotná: Názorový altruizmus 02 - Modified: 2024-01-25 08:33:14 - Feat.: 0 - Title: Tadeáš Bělík: Aktualizujte. Doba sa mení
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. apríl 2024 03:33