StoryEditor

Nová kampaň od VšZP robí osvetu na preventívne prehliadky

19.05.2023, 15:55
Autor:
redred

V novej kampani „Preventívka bez výhovoriek“, chce poisťovňa osloviť nielen svojich poistencov, ale aj širokú verejnosť.

Atraktívnou formou kampane zvyšuje povedomie spoločnosti o dôležitosti preventívnych prehliadok a upozorňuje na to, aké dôsledky môže so sebou priniesť zanedbaná prevencia. Tentokrát si však na edukáciu VšZP nevybrala známe osobnosti či odborníkov. Na často nezmyselné výhovorky dospelých, prečo neisť k lekárovi, poukazujú deti.

Úlohou VšZP je nielen zabezpečovať dostupnú zdravotnú starostlivosť, ale aj niesť dôležitú spoločenskú zodpovednosť pri edukácii ľudí o dôležitosti prevencie. Tak ako je to bežné vo vyspelých krajinách, rozhodli sme sa v najväčšej zdravotnej poisťovni pripraviť osvetovú kampaň nad rámec našich zákonných povinností. Náš mediálny priestor sme sa rozhodli využiť na komplexnú osvetu verejnosti v oblasti prevencie, a to tak, aby sme oslovili nielen našich poistencov, ale aj celú verejnosť,“ zdôrazňuje riaditeľka odboru marketingu a komunikácie VšZP Dominika Šulková.

VšZP kreatívnym konceptom plynulo nadväzuje na svoju minuloročnú úspešnú kampaň Pohyb je zdravý, ktorá sa venovala zdravému životnému štýlu. Tentokrát sa VšZP rozhodla zájsť ešte ďalej.

Nová kampaň od VšZP sa zaoberá témou "Preventívka bez výhovoriek."

Pripravili sme osvetový projekt na podporu zdravia celej populácie zameraný na prevenciu. Sústredíme sa na primárnu prevenciu, ktorú považujeme za súčasť zdravého životného štýlu dospelých ľudí. Pripomíname im, že ak si nenájdu hodinku raz za 2 roky pre zdravie, budú si musieť nájsť potom veľa času pre chorobu,“ spresnila hlavnú myšlienku konceptu manažérka  oddelenia marketingu a nových médií Petra Matejka.

Medzi najčastejšie emocionálne bariéry, pre ktoré sa ľudia vyhýbajú preventívnym prehliadkam patria strach a nedostatok času. Hlavným insightom kampane sa preto stali najčastejšie výhovorky dospelých, ktoré sú vložené do úst deťom. „Cieľom je donútiť dospelých zamyslieť sa nad tým, ako vyznievajú, a aký obraz nastávajúcej generácii o zdraví odovzdávajú,“ poukázala Petra Matejka.

Koncept kampane Prevencia bez výhovoriek pre VšZP pripravila kreatívna agentúra MullenLowe GGK a produkciu zastrešil Protos Production.

Deti nám neraz vedia nastaviť zrkadlo. Využili sme to aj v tejto kampani založenej na reálnych výhovorkách dospelých. Dôvodov prečo neísť na preventívku je doslova milión a z detských úst znejú tieto dospelé vety o to bizarnejšie. Dúfame, že najmä rodičia a starí rodičia si aj vďaka tomu uvedomia, že preventívne kontroly robia nielen pre seba. Oceňujem aj chuť klienta podporiť i netradičné formáty, ktoré postupne predstavíme v tejto dôležitej kampani,“ uviedol Vlado Slivka, kreatívny riaditeľ MullenLowe GGK.

Kampaň si pod režisérsku taktovku vzal Jonáš Karásek. „Točenie s deťmi je vždy veľká výzva, navyše v tomto prípade boli niektoré naozaj veľmi malinké. Tomuto faktu sme museli prispôsobiť aj spôsob natáčania, zjednodušiť zábery, aby nám neunikla žiadna dobrá herecká akcia. Nakoniec to však všetky deti zvládli výborne,“ skonštatoval J. Karásek.

Podkladom kampane sa stali alarmujúce dáta, ktoré hovoria, že viac ako 1,3 milióna dospelých Slovákov nemá absolvovanú prevenciu, a to napriek tomu, že zdravie ako životnú hodnotu si cenia veľmi vysoko. Kampani predchádzal rozsiahly prieskum v spoločnosti aj analýza interných dát. V oboch prípadoch sa potvrdilo, že situácia nie je dobrá, rastie chorobnosť aj mortalita práve z dôvodu zanedbávania vlastného zdravia.

Súčasťou kampane bude okrem klasického nasadenia v televíziách, rádiu, printe či v online priestore, aj hodnotný obsah na webe vszp.sk, ďalšie podporné CSR aktivity, ale aj celoročná súťaž o 100 zdravých cien. Kampaň v televízii a rádiu potrvá do 16. júna.

Vizitka kampane: Preventívka bez výhovoriek

Klient: Všeobecná zdravotná poisťovňa

Riaditeľka marketingu a komunikácia: Dominika Šulková

Marketingová manažérka: Petra Matejka, Katarína Ferenczová

Brand špecialista: Martina Žitná, Matúš Drien

PR manažérka: Eva Peterová

Kreatívna agentúra: MullenLowe GGK

Creative direction: Vlado Slivka

Art direction: Braňo Mladý, Ľuboš Kips

Copywriting: Vlado Slivka, Vlado Križan, Peter Rajčák, Denisa Pajkošová

Strategic management: Róbert Cyprich

Production management: Jozef Hupka

Account management: Marta Sekerková

Produkčná spoločnosť: Protos Productions

režisér: Jonáš Karásek

kameraman: Tomáš Juríček

producent: Barbara Kipsová

produkcia: Michal Torma

casting: Facebox

kostýmy: Jana Kočišová

make up: Mirka Balúchová/Zuzana Wittgruberová

set design: Branislav Mihálik

hudba: Matúš Široký/Viktor Hazard

strih: Matej Beneš

sound mix: K2zvuk

postprodukcia: Ekran

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 10:32