Baumit - rozlúčte sa so starou fasádou
StoryEditor

Baumit sa v novej kampani lúči so starými fasádami. A popritom si spieva

18.04.2023, 13:11
Autor:
redred

V kampani od agentúry Elite / Monday Lovers stavil na známu melódiu z filmu Slunce, seno, jahody.

Zvyšujúce sa náklady domácností na vykurovanie spolu so štátnymi dotáciami na zvyšovanie energetickej efektívnosti rodinných domov vytvárajú podmienky na zvýšený záujem o zatepľovanie rodinných domov. Spolu so zateplením domov však prichádza aj nová fasáda. Spoločnosť Baumit, popredný dodávateľ fasádnych systémov na Slovensku, sa tak rozhodol o posilnenie svojho postavenia brandovou kampaňou od agentúry Elite/Monday Lovers, ktorú si vybral v tendri koncom roka 2022.

„Ak zatepľujete, zvýšenie energetickej efektívnosti budov je silne racionálnym argumentom, ktorý väčšina divákov odignoruje. Spolu so zateplením však stále prichádza aj nová fasáda - teda nový vzhľad často zastaralej a zničenej fasády. A práve pocit bývania v novšom prináša lepšie komunikovateľné benefity zateplenia - navyše viac súvisiace s produktmi značky Baumit. Preto sme sa rozhodli postaviť komunikáciu na lúčení sa so starou fasádou s víziou tej novej,“ popísal prístup ku kampani Peter Šurín, strategy director Elite/Monday Lovers.

Kampaň odštartovala hlavným kampaňovým spotom v online priestore. Okrem neho je doplnená aj menšími taktickými videoformátmi a statickými formátmi, spotmi v rádiu a internetovou audio reklamou vrátane obsahu v rôznych podcastoch.

 

„V realizácii sme stavili na vidiecke prostredie, kde je najviac domov so starou fasádou. Známa hudba z filmu Slunce, seno si to navyše sama pýtala. Zaujímavosťou bol kreatívny vstup s kastingom režiséra Tomáša Rehořeka - postavy v spote zháňal kvôli autenticite a menšej opozeranosti na známom trhovisku Miletičova, kde počas niekoľkých dní zorganizoval kasting medzi obchodníkmi aj zákazníkmi. Použitie veľmi rozpoznateľnej hudby, ktorá nikdy nebola v reklame použitá, sme hneď využili aj na rozpracovanie do rôznych audioformátov,“ povedal o kreatívnom riešení kreatívny riaditeľ kampane Jozef Kyselica.

Kampaň začala svojou jarnou fázou, postupne bude v rôznych fázach a rôznych médiách nasadzovaná počas celého roka podľa sezónnosti zatepľovacích prác. Okrem online je nasadená aj v rádiu a tlačených médiách.

„Kampaň Pá pá stará fasáda má pre nás viacero prvenstiev – je prvá, ktorej koncept a realizáciu sme si vyberali na základe tendra, je to naša prvá spolupráca tohto rozsahu s Elite/ML a ide o našu prvú celoročnú kampaň postavenú predovšetkým na online komunikácii. Na hodnotenie výsledkov je ešte priskoro, ale prvé výsledky a predovšetkým pribúdajúce kladné reakcie na nápaditý spot, síce postavený na všeobecne známej melódii, ale s vtipnou pointou, navyše prinášajúci čistú pozitívnu emóciu, naznačujú, že naše rozhodnutie vykročiť tak trochu do neznáma a urobiť veci trochu inak bolo správne. A ja osobne veľmi oceňujem obrovské nasadenie a profesionálny prístup agentúry, vďaka čomu sme napriek termínovému stresu zvládli prípravu kampane v dobrej nálade a bez zbytočných kompromisov,“ hovorí Petra Chebenová z Baumitu. 

Vizitka kampane

Art Director & Creative Director: Jozef Kyselica

Copywriter: Juraj Vačko, Michala Chlebíková, Denisa Szabová

Graphic Designer: Marek Hanko, Maroš Morvajov

Account Manager: Eva Pevná, Roman Breja

Strategy director: Peter Šurín

Produkcia: HitchHiker Films

Režisér: Tomáš Řehořek

Baumit: Petra Chebenová, Katarína Senderáková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 02:56