StoryEditor

IKEA prekvapuje: Namiesto kupovania nových nábytkov opravujte a opäť využívajte staré

27.02.2023, 13:20
Autor:
redred

Nábytok, ktorý sa mení s vami. To je hlavná myšlienka novej kampane IKEA zameranej na obehové hospodárstvo, ktorú spustili minulý týždeň

 IKEA v televízii a na internete uviedla reklamný spot zameraný na rodinu, v ktorom sa dievča tesne pred pubertou domnieva, že jej izba potrebuje radikálnu zmenu.

Zmena má byť primeraná jej veku a byť v súlade so zodpovedným prístupom voči životnému prostrediu. Okrem 20-sekundového televízneho spotu sú súčasťou kampane aj kratšie 15-sekundové a 6-sekundové spoty. Tie dopĺňajú formáty OOH, reklama v kine v rámci obchodných domov IKEA, podstránka www.IKEA.sk/MaleVelkeZmeny, PR a zapojenie influencerov. Kampaň bude prebiehať do konca augusta.

Domov je jediné miesto, kde ľudia môžu sami rozhodnúť, čo a ako chcú robiť. A čerpajú z neho energiu pri vytváraní lepšieho života pre seba a svoju rodinu, ale tiež pre naše komunity a planétu. V IKEA dokážeme ľudí podporiť, aby si vytvárali domov, ktorý bude odrážať zmeny, ktoré vo svojom živote chcú mať. Prípadne aby domov prispôsobili zmenám, ktoré im život prináša. Naša kampaň prispieva k zmene myslenia tým, že podporuje ľudí v opätovnom používaní nábytku. Je jednou z najrozsiahlejších integrovaných kampaní za posledných 5 rokov,“ hovorí Charlotte Miles, marketingová manažérka pre Česko, Maďarsko a Slovensko.

Na vysvetlenie prístupu obehového hospodárstva používa IKEA ako hlavný výrobok policový diel KALLAX. V reklamnom spote vidíme rodinu, ako sa zbavuje žiarivých farieb v detskej izbe a mení policový diel KALLAX, ktorý slúžil ako domček pre bábiky, na knižnicu, v ktorej sú uložené nielen knihy, ale aj hudba a elektronika dievčaťa. Rodina tak postupne využije veľa vecí, ktoré už doma mala, ale aj napriek tomu kompletne premení celú izbu.

Sme súčasťou života mnohých ľudí. Chceme im pomôcť s ich problémami a uľahčiť im splniť si túžbu po lepšom domove, živote a budúcnosti planéty, ktorá je spoločná. Dávame nábytku IKEA šancu na druhý život, a tým znižujeme počet výrobkov, ktoré sa vyhodia a zlikvidujú. Namiesto toho zákazníkov motivujeme, aby nábytok opravili, predali v rámci našej služby, prípadne opätovne použili, “ vysvetľuje Barbora Kotoun, Country Sustainability Manager pre Česko, Maďarsko a Slovensko.

image

IKEA obehové hospodárstvo

Obehové hospodárstvo je už dlho neoddeliteľnou súčasťou IKEA. Už v roku 2017 spustila IKEA projekt Druhý život nábytku a minulý rok pretransformovala túto službu predaja použitého nábytku aj do online prostredia. Zákazníci si môžu vybrať a rezervovať svoje obľúbené výrobky na webovej stránke www.IKEA.sk. Len za minulý rok umožnila IKEA na Slovensku druhý život až 1 223 výrobkom.

Ďalším príkladom, ako predĺžiť životný cyklus nábytku, je služba garantovaného výkupu detského nábytku alebo ponuka náhradných dielov zadarmo, ktorá je k dispozícii v obchodnom dome a na všetkých fyzických odberných miestach v jednotlivých regiónoch.

Do roku 2030 sa budú všetky výrobky IKEA vyrábať z obnoviteľných alebo recyklovaných materiálov a už od samého začiatku budú navrhnuté tak, aby sa dali prerobiť, opraviť, opätovne použiť, predať alebo recyklovať. 

 

Kredit:

  • Koncept komunikácie: McCann (Španielsko)
  • Tvorcovia: McCann (Španielsko), KASPEN/Jung von Matt, ANY Group
  • Produkcia videospotu: McCann (Španielsko)
  • PR a influenceri: Seesame
  • Sociálne médiá: ANY Group
  • Digitálna a mediálna agentúra: Dentsu

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 12:36