StoryEditor

Celosvetové príjmy z bankovníctva porastú. Dopredu ich ženú platby a vklady, približuje štúdia

23.10.2022, 08:25
Autor:
ČTKČTK

Výnosy zo spotrebiteľských a iných úverov pre drobnú klientelu by sa mali vrátiť k tempu rastu okolo štyroch percent. Dôvodom sú rastúce výdavky zákazníkov a ustupujúci vplyv covidovej krízy.

Do roku 2025 porastú celosvetové príjmy z retailového a privátneho bankovníctva o viac ako šesť percent ročne. Regionálne by mali príjmy najrýchlejšie rásť v Ázii a Tichomorí, odhadom o 7,8 percenta ročne, Severná Amerika a Európa porastú pomalšie, ale stále tempom vyšším ako päť percent ročne. Vyplýva to zo štúdie poradenskej spoločnosti Boston Consulting Group (BCG), ktorú má ČTK k dispozícii.

Hlavnou hnacou silou rastu príjmov retailových bánk budú podľa nej celosvetové platby a vklady. Očakávané ročné tempo rastu platieb, pri ktorých čoraz viac ľudí volí online platby, kreditné karty a ďalšie bezhotovostné transakcie, je podľa štúdie 6,3 percenta.

Výnosy zo spotrebiteľských a iných úverov pre drobnú klientelu by sa mali vrátiť k tempu rastu okolo štyroch percent. Dôvodom sú rastúce výdavky zákazníkov a ustupujúci vplyv covidovej krízy. Investície porastú o viac ako päť percent ročne, zatiaľ čo rast hypoték bude tlmiť rast úrokových sadzieb, tvrdí štúdia.

Prieskum spotrebiteľského sentimentu, ktorý BCG v tomto roku uskutočnila v 25 krajinách sveta zistil, že svojej banke počas pandémie dôverovalo o dvadsať percent viac ľudí, ako na začiatku pandémie v roku 2020.

Kým väčšina klientov tvrdí, že využívajú produkty dvoch alebo troch bánk, veľká väčšina (70 percent) si zaobstarala svoj posledný produkt od svojej primárnej banky.

Pokiaľ ide o zabezpečenie osobných údajov, klienti dôverujú svojim bankám viac ako svojim lekárom. Štyria z piatich klientov by boli ochotní oznámiť svojim bankám viac údajov, ak by to bolo potrebné na získanie novej služby alebo funkcie, upozorňuje štúdia.

Menia sa aj očakávania klientov. Od svojej banky už nechcú len to, aby bola ‘dobrou bankou‘. Radi by v banke videli ‘dobrého priateľa‘, ku ktorému si chodia pre radu (31 percent), ale aj inštitúciu, ktorá im pomôže zvyšovať finančnú gramotnosť a robiť informované finančné rozhodnutia (11 percent).

"Najrobustnejším programom na podporu finančnej gramotnosti s viacerými nástrojmi pre rôzne generácie, od interaktívnych hier pre deti po e-bankové kurzy pre seniorov disponuje na českom bankovom trhu Česká sporiteľňa," komentoval situáciu finančného vzdelávania klientov partner pražskej kancelárie Boston Consulting Group Jiří Švejcar.

Aj keď snaha vzdelávať svojich klientov je viditeľná u všetkých veľkých hráčov, rozdiely sú podľa neho najmä v tom, aké na tento účel jednotlivé banky volia kanály, a ako širokú cieľovú skupinu sú schopné osloviť.

Boston Consulting Group sa v Českej republike špecializuje na vytváranie stratégií pre finančné inštitúcie a vedie sektor digitálnych technológií a dát. BCG je poradenská spoločnosť založená v roku 1963 s celosvetovou pôsobnosťou a svetový líder v strategickom poradenstve.

menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
08. december 2025 00:32