Konateľka pre rezort ľudských zdrojov Lidl Slovenská republika Judit Dulin. FOTO: HN/Miroslava Spodniaková
StoryEditor

Top manažérka slovenského Lidla pre HN: Biedronka oživila trh, na zvýšenie platov dávame milióny eur

16.04.2025, 00:00

V rozhovore s konateľkou pre HR z Lidl Slovenská republika Judit Dulin sa dozviete:

  • ako sa reťazec pripravil na príchod nového obchodu Biedronka a aký vplyv to malo na platy zamestnancov,
  • ako sa za viac než dvadsať rokov diskontný reťazec zmenil a akým smerom chce ísť ďalej,
  • aký vplyv mala novela Trestného zákona na chod predajne a ako musia zamestnanci zostať kvôli frekventovanejším krádežiam v obchodoch dlhšie,
  • v čom sú slovenskí zamestnanci iní ako maďarskí.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

V poslednom období nastalo na Slovensku niekoľko zásadných zmien, ktoré majú veľký vplyv na retailový segment. Najväčšou z nich je príchod nového reťazca Biedronka, ktorý už otvoril aj svoje prvé predajne. Aký vplyv má príchod nového hráča na ľudské zdroje a na vývoj miezd? Ako ste na to reagovali?

Biedronka je tu a, samozrejme, má to vplyv na trh. V podstate ho oživila a priniesla novú dynamiku do našich životov. Už nejaký čas sme sa na to pripravovali. V prípade miezd sme už počas posledných troch rokov dali 43 miliónov eur na zvýšenie platov. V tomto roku máme na to vyčlenených ďalších 14 miliónov eur.

Snažíme sa dať vždy veľký dôraz na to, že na retailovom trhu sme lídri, a to nielen ako obchodný reťazec pre našich zákazníkov, ale aj ako zamestnávateľ. Dostali sme sa tam, že oproti minimálnej mzde dosahujú najnižšie platy našich predavačov a skladníkov 150-percentnú úroveň. Predavači zarábajú minimálne 1 250 eur a skladníci 1 300 eur.

image

Biedronka otvorila svoju prvú predajňu na Slovensku. Cena rožkov či masla prekvapila

Ako reagujete na príchod Biedronky vzhľadom na zákazníkov? Prispôsobujete ceny, respektíve rozohráva sa na trhu cenová vojna?

Chceme ponúkať za čo najlepšiu cenu čo najlepšiu kvalitu. Je pre nás dôležité, aby zákazníci vedeli, že sa oplatí nakupovať práve u nás, a k tomu patrí aj cena produktov.

Nedávno ste na Slovensku otvárali ďalšie obchody. Aká je aktuálne vaša stratégia, čo sa týka nových prevádzok? Plánujete sa rozširovať napríklad aj do menších miest či obcí?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 89% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-14 09:04:49 - Feat.: 1 - Title: Slovenskému producentovi vajec Babičkin dvor sa v minulom roku darilo, zvýšil výnosy o 17 percent 02 - Modified: 2025-04-13 22:12:02 - Feat.: 1 - Title: Po sto rokoch chcú zmenu. Železničiari majú záujem o bratislavskú raritu, no mesto ich plán brzdí 03 - Modified: 2025-04-04 06:40:23 - Feat.: 0 - Title: Víťazi Najzamestnávateľ 2024: Ocenenie posilňuje našu značku
01 - Modified: 2025-04-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Bratislava nafukuje zónu predaja potravín, áut i nábytku. Lidl tam pokorí celoslovenský míľnik 02 - Modified: 2025-03-05 16:01:17 - Feat.: - Title: FOTOGALÉRIA: Pozrite sa, na aké ceny láka Biedronka Slovákov a ako to vyzerá v predajni 03 - Modified: 2025-03-07 12:29:00 - Feat.: - Title: Biedronka otvorila svoju prvú predajňu na Slovensku. Cena rožkov či masla prekvapila 04 - Modified: 2025-02-20 18:30:00 - Feat.: - Title: Odkedy a kde nakúpite v slovenskej Biedronke? (Brífing HN) 05 - Modified: 2025-02-21 15:50:40 - Feat.: - Title: Biedronka sa na Slovensku spája s dvomi slovenskými mliekarňami, v úvode vynechá jednu časť krajiny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2025 08:19