V poslednom období nastalo na Slovensku niekoľko zásadných zmien, ktoré majú veľký vplyv na retailový segment. Najväčšou z nich je príchod nového reťazca Biedronka, ktorý už otvoril aj svoje prvé predajne. Aký vplyv má príchod nového hráča na ľudské zdroje a na vývoj miezd? Ako ste na to reagovali?
Biedronka je tu a, samozrejme, má to vplyv na trh. V podstate ho oživila a priniesla novú dynamiku do našich životov. Už nejaký čas sme sa na to pripravovali. V prípade miezd sme už počas posledných troch rokov dali 43 miliónov eur na zvýšenie platov. V tomto roku máme na to vyčlenených ďalších 14 miliónov eur.
Snažíme sa dať vždy veľký dôraz na to, že na retailovom trhu sme lídri, a to nielen ako obchodný reťazec pre našich zákazníkov, ale aj ako zamestnávateľ. Dostali sme sa tam, že oproti minimálnej mzde dosahujú najnižšie platy našich predavačov a skladníkov 150-percentnú úroveň. Predavači zarábajú minimálne 1 250 eur a skladníci 1 300 eur.
Ako reagujete na príchod Biedronky vzhľadom na zákazníkov? Prispôsobujete ceny, respektíve rozohráva sa na trhu cenová vojna?
Chceme ponúkať za čo najlepšiu cenu čo najlepšiu kvalitu. Je pre nás dôležité, aby zákazníci vedeli, že sa oplatí nakupovať práve u nás, a k tomu patrí aj cena produktov.
Nedávno ste na Slovensku otvárali ďalšie obchody. Aká je aktuálne vaša stratégia, čo sa týka nových prevádzok? Plánujete sa rozširovať napríklad aj do menších miest či obcí?
Zostáva vám 89% na dočítanie.