Riešenie dopravy na severe krajiny menom tunel Višňové prichádza v hodine dvanástej. Nová diaľnica, ktorá by mohla byť hotová niekedy na prelome rokov, bude znamenať alternatívu k Strečnu. Pri ňom robia už dlhší čas problémy padajúce kamene.
Nie je to však jediný zádrh na týchto serpentínach. Je tu totiž aj rozbitá poloestakáda, teda zhruba 300-metrový úsek cesty, ktorá vedie sčasti na pilieroch.
Aj toto premostenie zo sedemdesiatych rokov, ktoré je vo veľmi zlom stave, je súčasťou veľkého plánu rekonštrukcií mostov, ktoré bude štát realizovať možno ako PPP projekt. Okrem toho je v zozname ďalšia tisícka premostení, ktoré si vyžadujú v blízkom období sanáciu.
V lete minulého roka preto ministerstvo Jozefa Ráža vypísalo tender na analýzu za viac ako sedem miliónov eur. Tá mala ukázať, čo s týmito objektmi na cestách prvej triedy. Súťaž spoznala víťaza.
Najlepšiu ponuku podalo česko-slovenské združenie firiem Wood & Company, SGS Czech Republic, HKV Law Firm a Siebert + Talaš. Analýzu by mali dodať za 6,2 milióna eur.
Dve etapy
Ak štát podpíše s firmami zmluvu na poradenské služby, tá by mala platiť na štyri roky a pozostávať z dvoch etáp.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.
Zostáva vám 76% na dočítanie.