StoryEditor

Matka trnavského Stellantisu: Brusel ohrozuje kvalitu áut aj pracovné miesta

02.12.2021, 23:00
Obrovské investície do elektromobility sa podľa konzultačnej spoločnosti Alixpartners nemusia výrobcom nikdy vrátiť. Vysoké náklady si pritom vypýtajú svoju daň na pracovných miestach, kvalite či výslednej cene vozidla.

O elektromobilite sa intenzívne hovorí už viac ako desaťročie. Je známe, že výrobcov bude stáť miliardy, že bude zrejme na linkách potrebných menej pracovníkov aj to, že zákazníci si budú musieť najprv zvyknúť na nabíjanie či dojazd. Nikdy však neboli kroky jednotlivých výrobcov také dôležité ako v týchto mesiacoch. Automobilky sa totiž budú musieť do roku 2030 zmestiť do prísnych emisných limitov nastavených Bruselom. Životný cyklus jedného modelu je zhruba šesť rokov, a preto ak ich chcú splniť, musia masívne investovať už teraz.

Carlos Tavares, šéf jedného z najväčších producentov na svete Stellantis potvrdil, že vlády a investori síce tlačia na prechod na elektromobilitu, ale náklady sú za hranicami toho, čo môže automobilový segment ako taký uni...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-17 10:14:20 - Feat.: - Title: Fico ide do Bruselu rokovať o jednotnom trhu, Ukrajine a Izraeli. Oznámil aj letnú návštevu Číny 02 - Modified: 2024-04-17 09:36:15 - Feat.: - Title: Nová povinnosť pre autá od júla 2024: Znamená stopku pre obľúbené fiaty i porsche 03 - Modified: 2024-04-16 14:19:19 - Feat.: - Title: KDH listom žiada Brusel, aby nám nepozastavil čerpanie financií z plánu obnovy 04 - Modified: 2024-04-17 08:53:21 - Feat.: - Title: Nabíjanie elektromobilov a fotovoltika 05 - Modified: 2024-04-16 12:56:32 - Feat.: - Title: Bruselské úrady zablokovali konferenciu konzervatívcov, kde mal vystúpiť Orbán
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 01:37