Mnoho majiteľov elektromobilov uvažuje po ukončení aelbo obmedzení „výhod“ o prechode späť k bežným spaľovacím modelom áut.FOTO: TASR
StoryEditor

Až polovica vodičov sa v raji elektromobilov vracia od batérií späť k spaľovacím motorom

10.03.2023, 13:40
Autor:
TopSpeedTopSpeed
  • V Európe by mali byť od roku 2035 podľa návrhu predávané už len nové autá s nulovými emisiami. Niektoré členské krajiny sa však voči plánu na poslednú chvíľu ohradili.
  • Podporiť predaje majú dotácie zo strany štátu, ide však o dvojsečnú zbraň. Ukazuje sa to aktuálne v prípade Nemecka či napríklad Nórska.
  • Po tom, čo tam obmedzili dotácie na e-autá, sa dopyt ľudí razom dramaticky prepadol. Mnohí majitelia e-áut dokonca uvažujú nad prechodom k „spaľovákom“.

Na príklade z Nemecka sme nedávno mohli vidieť, aký vplyv má na predaje elektromobilov len zníženie štátnych dotácií, teda nie ich úplne zrušenie. V krajine totiž od začiatku roka masívne upadol dopyt po e-autách, za čo môže úprava dotačných výhod, píše TopSpeed.sk

Nemci doteraz prispievali majiteľom elektromobilov čiastkou 6000 eur pri cene vozidla do 40-tisíc eur alebo 5000 eur, ak si vybrali model s cenovkou od 40- do 65-tisíc eur. V prípade dobíjacích hybridov schopných zvládnuť minimálne 60 kilometrov na baterky alebo celkovými emisiami pod 60 gramov CO2 na kilometer to bolo 4 500 a 3 750 eur. Tieto subvencie však skončili.

Od 1. januára 2023 totiž Nemecko neprispeje na plug-in hybrid ani cent a v prípade elektromobilov spadla dotácia na 4 500 eur (do 40 000 eur) a 3000 eur (od 40- do 65 tisíc eur). Navyše o bonus môžu od 1. septembra 2023 žiadať už len súkromné osoby a federálny fond znížil svoj rozpočet na 2,1 miliardy eur. 

image

Výhody pre elektromobily majú byť významne obmedzené od roku 2025, pričom dodatočne vyrúbané dane sa budú odvíjať od nákupnej ceny a tiež hmotnosti.

FOTO: Audi

Pochopiteľne takýto vzor môže pôsobiť ako vytrhnutý z kontextu, lenže aj ďalšie príklady naznačujú, že trh s batériovými autami začína byť nasýtený. Respektíve, povedané inak, kto si ich mohol dovoliť, už si ich vďaka štedrým príspevkom z daní ostatných kúpil. A vyzerá to, že bez ďalších bonusov sa hromada týchto vodičov radšej vráti späť k spaľovacím motorom.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 66% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-06 14:28:03 - Feat.: 1 - Title: Tesla rozpútala cenovú vojnu. S jej luxusnými modelmi teraz ušetríte tisíce eur 02 - Modified: 2023-03-03 12:22:05 - Feat.: 1 - Title: Definitívne rozhodnutie sa odkladá. Ukončenie predaja spaľovacích áut zostáva otázne 03 - Modified: 2023-03-03 11:45:48 - Feat.: 1 - Title: Ekologické iba na oko? Plug-in hybridné autá násobne prekračujú emisie, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2023-03-01 10:57:48 - Feat.: 1 - Title: Jedna technológia stačiť nebude. BMW vypúšťa na cesty flotilu špeciálnych SUV 05 - Modified: 2023-02-28 10:35:00 - Feat.: 1 - Title: Veľká ofenzíva: V budúcich piatich rokoch má počet e-áut a hybridov výrazne stúpnuť 06 - Modified: 2023-02-27 10:17:27 - Feat.: 1 - Title: Nová ekonorma je neprijateľná. Môže zvýšiť spotrebu áut a malé modely kvôli nej skončia
01 - Modified: 2024-04-26 18:58:47 - Feat.: - Title: Francúzsko a Nemecko podpísali dohodu o spoločnom vývoji tanku novej generácie 02 - Modified: 2024-04-26 15:12:01 - Feat.: - Title: Dostával som balíčky, nie peniaze, povedal nemecký poslanec Bystroň ku kauze úplatkov od Rusov 03 - Modified: 2024-04-26 13:58:46 - Feat.: - Title: Nemecký minister hospodárstva čelí kritike, že vedel o dopadoch odchodu od jadra. Opozícia chce vyšetrovanie 04 - Modified: 2024-04-26 13:21:43 - Feat.: - Title: Nemecký inštitút očakáva rast nezamestnanosti na najvyššiu úroveň za takmer desaťročie 05 - Modified: 2024-04-26 09:59:26 - Feat.: - Title: Český miliardár Křetínský vstupuje do oceliarskej divízie Thyssenkrupp
menuLevel = 2, menuRoute = auto/doprava, menuAlias = doprava, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 21:54